נזילות בצנרת הביתית מתרחשות כל השנה, אולם איתור נזילות בחורף (ובעיקר בימים קרים וגשומים) יכול להיות מאתגר יותר, וזאת ממספר סיבות:

בחורף קשה יותר לבצע איתור נזילות עם מצלמה תרמית

איתור נזילות במצלמה תרמית הוא ההליך המועדף לאיתור נזילות מהיר, יעיל וללא הרס. המצלמה התרמית מזהה את הפרשי הטמפרטורה בקירות ומתחת לרצפות ומספקת לנו מפה תרמית באמצעותה ניתן לזהות את מקור הרטיבות.

בעוד שאיתור נזילות של מים חמים באמצעות מצלמה תרמית הוא פשוט יחסית לכל אורך השנה, שכן המים החמים נראים בבירור במצלמה התרמית כאיזורים בוהקים בצבעים צהוב ולבן, הרי שאיתור נזילת מים קרים היא יותר מורכבת שכן כאן מסתמכים על קריאה הפוכה – במקום לזהות את האזורים החמים אנו מנסים לאתר את האיזורים הקרים יותר. כך למשל בימות הקיץ נזילת מים קרים מתחת לרצפות תיקלט במצלמה התרמית באזור בצבעים כהים יותר מתחת לריצוף או בתוך הקיר, שכן טמפרטורות האיזורים הרטובים היא קרה יותר מאשר טמפרטורת המשטחים היבשים.
בחורף, ובעיקר בימים הקרים, הבדלים אלו מטושטשים יותר, שכן כל המשטחים קרים והבדלי הטמפרטורות לא תמיד בולטים מספיק לעין.

במקרים אלו נעדיף לעתים לבצע איתור נזילות באמצעות החדרת גז ו/או מערכת שמע, בהיותם לא תלויים לחלוטין בטמפרטורת הסביבה, ויכול לתת לנו אינדיקציה טובה לגבי מקור הנזילה גם בימים קרים וגשומים.

קשה יותר לזהות את מקור הרטיבות

בעוד שבקיץ ברוב המקרים מקור הנזילה יהיה בצנרת, בעונת הגשמים הסיבות לרטיבות מגוונות יותר. כך למשל בעיות רטיבות בחורף יכולות לנבוע גם מבעיות איטום של הגג, הקירות או אפילו רצפת המבנה המובילות לחדירת מי גשמים. בנוסף הגשמים, ובעיקר הגשמים הראשונים, נושאים עמם סחף רב של נשורת עלים ופסולת היכולים להוביל לסתימה של המרזבים או צינורות הביוב.
לכן בעונת הגשמים עולה חשיבות רמתו המקצועית של מאתר הנזילות, שכן עליו לקחת בחשבון גורמי רטיבות רבים, כאשר לעתים התמונה הראשונית בשטח תהיה שונה לחלוטין מהמצב האמיתי עקב רטיבות מפושטת.

 

איתור נזילות בחורף - קשה יותר למצוא את הסיבה לרטיבות

מסוכן יותר לעלות על הגג

לא כל הנזילות מתרחשות מתחת לריצוף או פנים הקירות, ולעתים איתור נזילות כרוך גם בטיפוס אל הגג – למשל במקרים בהם מקור הרטיבות הינו כתוצאה מכשלים באיטום. במקרים אלו חשוב לאתר את המיקום המדוייק של הכשל, שכן לעתים קרובות הרטיבות תתפשט ותתגלה לעין במקומות מרוחקים ממקור הרטיבות האמיתי.

בימים סוערים איתור נזילות בגג כרוך לעתים בסיכון בשל רוחות או גשמים חזקים.
במדיטסט אנו שמים את בטיחות עובדינו בראש סדר העדיפויות ובמידה ותנאי השטח לא יאפשרו איתור בטוח, נחזור להשלים את תהליך האיתור ברגע שתנאי השטח יאפשרו זאת.

הייבוש יכול לקחת יותר זמן

בעוד שבקיץ רטיבות בקירות או בגג המבנה יתאדו באופן טבעי בצורה מהירה יחסית, הרי שבחורף כשגשום וקר, תהליך הייבוש יכול לארוך זמן רב במהלכו הנזקים בבית ילכו ויצטברו והשהות בו תהיה לא נעימה ולא בריאה. במקרים כאלו ניתן לזרז את תהליך הייבוש באופן משמעותי באמצעות יבשנים מיוחדים לייבוש מהיר של חלל המבנה, או במערכת ייבוש תת רצפתי במקרים בהם הרטיבות נמצאת במצע התת רצפתי.
מאתרי הנזילות המומחים של מדי-טסט יוכלו לקבוע באתר הלקוח איזו משיטות הפעולה נכונה יותר בהתאם לתנאי הסביבה ומזג האוויר, ולבצע איתור נזילות בהתאם.

לסיכום – כולנו רוצים להנות מהחום והיובש של הבית כשבחוץ יורד גשם וקר, ורטיבות בתוך הבית מתסכלת במיוחד בתקופה כזאת. מאתר נזילות מקצועי ידע לאתר את הבעיה בצורה מדוייקת, למרות הקושי של תנאי השטח, ויציע את הפתרון היעיל והמהיר ביותר להשבת המצב לקדמותו.