סדקים, התפוררות טיח, הכתמה של הקירות ופגיעה בשלמות המבנה והתשתיות – כל אלו הם רק חלק קטן מהנזקים הקשים שעלולה לגרום נזילת מים. לכן, כבר כאשר מתעורר חשד ראשוני לנזילה, חשוב מאוד לפעול במהירות האפשרית ולפנות לחברה המתמחה באיתור נזילות. אך כיצד תדעו שבחרתם נכון? הנה כמה נקודות שחשוב להקפיד עליהן.

ליווי מקצועי מקצה לקצה

טיפול בנזקי מים יכול להיות פשוט ומהיר, אך הוא גם יכול להיות מורכב מאוד. לכן, כאשר בוחרים חברה לאיתור נזילות, חשוב לוודא שעומד לרשותה ארגז כלים מקצועיים נרחב לטיפול בבעיה.

חברת מדיטסט מעניקה ליווי מקצועי מלא מנקודת הפתיחה ועד לסיום הטיפול בבעיה ותיקון הנזקים. לרשות החברה עומדים אנשי מקצוע מתחומים שונים, החל בסיוע באיתור המקור לנזילות ולרטיבות, וכלה בהצעת פתרונות יעילים וכתיבת חוות דעת הנדסית לבית משפט. כך יש באפשרות מדיטסט להציע פתרון כולל לכל שלבי הטיפול בנזקי המים, והכל תחת קורת גג אחת.

בין הפתרונות שמדיטסט מציעה:

  • איתור נזילות: גם כאשר ברור שיש נזילה במבנה, לא תמיד קל לאתר את המקור שלה. חברה מקצועית, שלרשותה עומדים כלים מתקדמים, תוכל לסייע באיתור מהיר ומדוייק של הנזילה.
  • הפקת חוות דעת הנדסית: במקרים מסוימים, בייחוד כאשר פועלים מול חברות ביטוח או נדל"ן, נדרשים בעלי הנכס להציג חוות דעת הנדסית הקבילה בבית המשפט. חוות דעת זו צריכה לכלול פירוט של המקור לנזקי המים, המלצות לתיקון הנזקים ואומדן של העלויות.
  • בדיקות הצפה ואיטום: נזקי מים עלולים להיגרם גם בשל הצפה שמקורה בגגות ובמרפסות. חברה מומחית בתחום תוכל לאתר את המקום המדויק של חדירת המים למבנה ותציע פתרונות אפשריים.
  • בדיקת רטיבות ובדיקות מזהמים: הצטברות של לחות מתחת למרצפות עלולה לגרום לנזקי מים כבדים, ואף לפגוע בתשתיות המבנה, לכן חשוב להקפיד על בדיקת תכולת הרטיבות של המצע התת רצפתי לאחר כל אירוע נזילה, וגם לאחר פעולות ייבוש תת רצפתי. הקפדה על בדיקה במעבדה מורשית, כדוגמת מעבדת מדיטסט, מעניקה יתרון נוסף, בהיותה אמינה מאוד במקרה שבו צריך להוכיח נזקים בהליך משפטי.
  • ייבוש תת רצפתי – ייבוש רטיבות כלואה מתחת לריצוף עד לרמת התקן הנידרש על ידי יבשנים במהירות ובמינימום הפרעה לשגרת החיים.
  • צילום פנים צנרת – לאיתור נזילות ובעיות בצנרת ובמרזבים
  • תיקון מרזבים
    ועוד.

ותק וניסיון

מלבד היקף השירות שניתן על ידי החברה, חשוב להתייחס גם לוותק ולניסיון שלה בתחום נזקי המים. כדי לוודא שבחרתם נכון, קראו על החברה, על הלקוחות שעימה עבדה ועל הפרויקטים שאותם השלימה. המידע הזה יסייע לכם לקבל תמונה מלאה באשר לניסיון הרלוונטי, ויאפשר לכם להיות בטוחים שבחרתם בחברה המתאימה לצרכים שלכם.

חברת מדיטסט הוקמה בשנת 1991 על ידי שי הרוש, הנדסאי בניין ושמאי רכוש, מומחה בתחום ביקורת מבנים. החברה פועלת על פי תקן ISO 2008 9001 ותקנים בינלאומיים המקובלים בתחום. בזכות הניסיון והמקצועיות שלה מדיטסט הרוש מעניקה שירות לרשויות מקומיות ולכמה מן החברות הגדולות ביותר במשק.

טכנולוגיה מתקדמת

היבט נוסף שחשוב לבחון בעת בחירת חברה לאיתור נזילות הם האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה. גורם זה חשוב במיוחד כאשר מדובר במקרים מורכבים כגון נזילה סמויה או רטיבות תת-רצפתית המחייבים הבנה מעמיקה בתחום.

בין האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות מדיטסט ניתן למנות:

  • מצלמה תרמית – מאפשרת למפות את צנרת המבנה בצורה יעילה, מהירה וללא הרס. לכן, זהו אחד האמצעים המועדפים באיתור נזילות.
  • איתור נזילות בגז – מתאים במיוחד לאיתור נזילות במצבים מורכבים, הקשים לאיתור באמצעים רגילים. איש המקצוע משתמש בתערובת גז לא רעילה של חנקן ומימן ומזרים את הגז בצנרת. על ידי איתור המיקום המדוייק ממנו מפעפע הגז אל פני האדמה, ניתן לאתר גם את הנזילות הקטנות והמורכבות ביותר.
    מצלמות פנים צנרת מהטובות בעולם ומסוגים שונים
  • בדיקות מעבדה מתקדמות לאיתור תכולת רטיבות ומזהמים – המעבדה של מדיטסט מוסמכת על ידי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, עומדת בדרישות התקן הישראלי וקבילה בבתי משפט.

 

לסיכום

נזילה או רטיבות בבית במקרים רבים הינם אירוע מתגלגל המצריך ארגז כלים רחב, החל מאיתור הבעיה, תיקונה, שיקום נזקי המים והרטיבות, ובמקרים רבים גם כתיבת חוות דעת הנדסית.
לחברת מדיטסט ארגז כלים נרחב ביותר, והיא תלווה אתכם לכל אורך שלבי הטיפול בבעיה, עד לפתרונה המלא.