אוטוטו מגיע אלינו הגשם הראשון, וזה בדיוק הזמן לבדיקה של מרזב הבניין והכנתו לקראת החורף.
זה הזמן גם לנפץ מיתוס שרווח בבתים משותפים רבים – תקינות המרזב אינה חשובה רק לדיירי הקומות העליונות (שכן כל סתימה במרזב תוביל להצפה של הגג), אלא גם ליתר דיירי הבניין. מרזב סתום עלול לגרום לנזקי רטיבות קשים בתשתיות המבנה עצמו, וגם דליפה קטנה מהמרזב בקיר החיצוני של המבנה יכולה להוביל לנזקי רטיבות, לעתים קשים, בדירה הנמצאת מעבר לקיר.
האחריות על תקינות המרזב, כמו גם על תקינות הגג מוטלת על כלל הדיירים, ולכן מומלץ כי בדיקת המרזב והכנתו לחורף יאורגנו באופן קבוע ושגרתי על ידי וועד הבניין המשותף אחת לשנה, לפני בוא הגשם הראשון (או כמה ימים לאחריו). מומלץ להיעזר לשם כך באיש מקצוע מומחה בתחום תיקון מרזבים, אולם בחלק מהמקרים ניתן גם לבצע את הבדיקה באופן עצמאי.

הכנת המרזב לחורף – עשו זאת בעצמכם

את הבדיקה וההכנה לחורף ניתן לעשות באופן עצמאי, תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הנדרשים. שימו לב שעליה על גגות רעפים, גגות משופעים, גגות בבנייה קלה, וכל גג שאינו מגודר היטב על ידי מעקה תקני ושאינו מספק מדרך רגל יציב מסכנת אתכם, ועדיף לנהוג באחריות ולקרוא לאיש מקצוע.

לאחר שעליתם בבטחה אל הגג יש לטאטא אותו היטב מלכלוך שעלול להישטף עם הגשם הראשון ולסתום את המרזב. במיוחד יש להקפיד על נקיון הלכלוך והאבק שהצטברו בפתחי המרזבים, כמו גם לוודא כי רשת הסינון שלהם תקינה ונקיה.
לאחר פעולת הנקיון מומלץ למלא את פתח המרזב במים, ולבדוק כי הם זורמים למטה ללא הפרעה. כמו כן רצוי לרדת אל החצר, לבדוק שהמים אכן נוקזו למטה, וכן להתבונן על הקיר החיצוני ולוודא שלא רואים כתמי רטיבות לאורך המרזב. באותה הזדמנות יש לטאטא היטב ולפנות את כל הפסולת שהצטברה בפתח היציאה של המרזב וסביבתו.

פעולות הכנה אלו יעזרו למנוע סתימה במרזב ואף יתנו אינדיקציה כללית לגבי תקינות המרזב.
יחד עם זאת ישנם גורמי כשל רבים שלא ניתן לאתר בבדיקה ביתית פשוטה, כגון התרופפות בחיבורי המרזב, גוף זר החוסם באופן חלקי את המרזב ואשר יגרום לאורך זמן לסתימה, פגעי חלודה ושחיקה, ועוד. לכן במבנים רבים, ובעיקר בבניינים משותפים בהם אורך המרזבים יכול להגיע לעשרות מטרים, או בבתים ישנים בהם המרזב מועד לפורענות, מומלץ לקרוא לאיש מקצוע אחת לשנה לביצוע בדיקה יסודית של המרזב לכל אורכו, והכנתו לחורף.

בדיקת והכנת המרזב לחורף על ידי איש מקצוע

בשלב הראשון בדרך כלל תבוצע שטיפה של המרזב בלחץ גבוה על ידי ביובית מיוחדת. שטיפה כזו מנקה את המרזב לכל אורכו משאריות לכלוך ואבק שהצטברו על דפנותיו, מסייעת למניעת סתימות ואף מסוגלת לתקן חלק מהן, ומאפשרת בדיקה יסודית של המרזב באמצעות מצלמת סיב אופטי.

 

תיקון מרזבים

בקבוק בירה חוסם צינור מרזב, צולם על ידי מצלמת סיב אופטי.

באמצעות צילום פנים צנרת במצלמת סיב אופטי, המשמשת עבור צילום קווי ביוב ומרזבים, ניתן לאתר כשלים קיימים ונקודות חולשה למלוא אורכו של המרזב. ברוב המקרים ניתן לתקן פגמים באופן מיידי על ידי תיקון מרזבים ללא הרס הנעשה באמצעות שירוול. במקרים מורכבים יותר ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להחליף את המרזב בשלמותו או מקטע ממנו – טיפול מורכב יותר המצריך פעמים רבות עבודה בגובה.
כך או כך, בזכות האיתור המוקדם ייחסכו לכם נזקי רטיבות שעלות תיקונם ברוב המקרים עולה בהרבה על עלות בדיקת ותיקון המרזב, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את עוגמת הנפש הכרוכה בנזקי רטיבות ותיקונם..

במדיטסט יש לנו ניסיון רב ואמצעים מתקדמים לביצוע בדיקת מרזבים יסודית, הכנת המרזבים לחורף, שטיפת מרזבים ותיקוני פנים צנרת ללא הרס. מוזמנים ליצור עמנו קשר לטלפון 09-7605802, בדיוק עכשיו – עם בוא הגשם הראשון.

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >