מד המים בדירה שלכם רץ ללא סיבה? כתמי רטיבות הופיעו על הרצפה ועל קירות הבית? ריח טחב ועובש מתפשט ברחבי הדירה? כנראה שאתם סובלים מנזילה תת רצפתית, הדורשת איתור נזילות ותיקון מידי של צינור המים המורכב תחת רצפת דירתכם, או החלפתו הכוללת. אך לא מספיק לעשות רק את זה – עם סיום העבודה לתיקון הנזילה והפסקתה, צריך לבדוק מה מצב הרטיבות התת רצפתית שנותרה באזור, ובמידת הצורך לבצע ייבוש תת רצפתי מלא.

אל תזלזלו כלל בשלב המסיים והחשוב הזה – אם תוותרו עליו ותניחו שהעניין יסתדר מעצמו אתם עלולים מהר מאוד למצוא את עצמכם עם רצפה נפוחה, שהחיבורים שלה הולכים ומתרופפים והיא מעלה עובש וריחות רעים שעלולים לגרום לזיהום ואלרגיות. בנוסף, הרטיבות הנותרת עלולה להתפשט לאזורים נוספים בבית, לגרום להתקלפות טיח בקירות, לפגיעה במשקופים, ברהיטים ואפילו בציוד חשמלי, ובמקרים חמורים אפילו להתפשט לבניין כולו ולהביא לנזקים גם לבתי השכנים ולתשתיות המבנה. במקרה הזה, אתם תהיו בבעיה גדולה הרבה יותר מאותה דליפה ראשונית שטרחתם לתקן אבל לא עד הסוף. לכן, חשוב ביותר לא להסכים לסיום עבודת תיקון הצנרת מבלי לבדוק את תכולת הרטיבות התת רצפתית ובמידת הצורך לוודא ביצוע של ייבוש תת רצפתי מלא ומקיף.

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

    ייבוש תת רצפתי בימינו – תהליך קל, פשוט ויעיל

    יכול להיות שייבוש תת רצפתי נשמע לכם כמו הליך מסובך במיוחד – זאת כי בעבר השיטות העיקריות לעשותו אכן היו ארוכות ומורכבות, וכללו הוצאת מרצפות בדירה והמתנה עד לייבוש טבעי, או החלפת הריצוף יחד עם מצע החול או הסומסום שמתחתיו. כך או כך, הדבר כלל זמן שהות ארוך של הדיירים מחוץ לדירה, וגם עלה לא מעט.
    אבל עכשיו הכל שונה – טכנולוגיות חדשות לאיתור תכולת הרטיבות ברצפה ולייבוש תת רצפתי באמצעות וואקום הקלו מאוד על התהליך, הפכו אותו למהיר וליעיל יותר, כמו גם לכזה שלא דורש פינוי הדיירים מן הדירה שניזוקה. הוא מתבצע באמצעות משאבות וואקום, שאת צינורותיהם מחדירים אל מתחת לשכבת הריצוף, על ידי קידוחים מינימליים ביותר בנקודות ספציפיות וברורות בריצוף עצמו או ברובה שבין האריחים. כך הלחות והרטיבות נשאבות ישירות מן המצע ללא צורך בהפרדת הריצוף ובאופן כזה הפגיעה במבנה הדירה ובנוחות של דייריה מצטמצמת לאפס כמעט.

    בדיקת תכולת רטיבות

    חשוב לדעת שגם לפני ביצוע ייבוש תת רצפתי וגם לאחריו, מומלץ לבצע תהליך של בדיקת רטיבות. בבדיקה זאת מבררים מה אחוז הרטיבות הקיים תחת הרצפה והאם הוא עומד בתקן הישראלי המותר על פי חוק (3% תכולת רטיבות במצע ריצוף מסוג סומסום, ו-6% במצע חול) או חורג ממנו. הבדיקה נעשית באמצעות קידוח במקומות נסתרים ברצפה, לקיחת דוגמית מן המצע, ושליחתה למעבדה מורשית המחזירה תשובה בתוך 24 שעות ממועד לקיחת הדוגמית. ביצוע של הבדיקה טרם התהליך עוזר בקביעת שיטת הטיפול במקרה שאכן יש צורך בייבוש תת רצפתי, ובסיום התהליך הבדיקה מוודאת כי אכן הייבוש הצליח ואחוז הלחות הנותר ברצפה עומד בתקן ולא מהווה עוד סכנה ממשית. במידה ומעוניינים לקבל אינדיקציה פחות מדוייקת על רמת הלחות, אולם ללא הרס כלל ניתן לבצע בדיקת לחות מתחת לריצוף באמצעות מד חשמלי מיוחד.

    מערכת ייבוש תת רצפתי

    לסיכום

    אחרי שהבנתם כמה הייבוש התת רצפתי הוא תהליך פשוט, יעיל ולא מסובך, תזכרו תמיד את הכלל: תיקון צנרת תת רצפתית לא מסיימים לפני שמוודאים שמתקיים ייבוש מלא של המצע התת רצפתי. זאת הדרך היחידה להבטיח שנזקי משנה חמורים הנובעים מרטיבות לא יתרחשו.

     

    למדיטסט הרוש נסיון רב שנים בייבוש תת רצפתי וביצוע בדיקות מעבדה לתכולת רטיבות, במיטב הידע והציוד.

      אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >