במידה וחדר האמבטיה שלכם איבד את הברק ואתם רוצים לחדשו, קיימות לפניכם שתי אופציות – שיפוץ מלא של חדר האמבטיה, כולל החלפת כל האביזרים הסניטריים, או לחילופי, אופציה זולה ופשוטה יותר – חידוש אמבטיה.

במאמר ננסה להתמקד באפשרות חידוש ספציפית: ציפוי אמבטיה. מתי כדאי לעשות את זה? למה דווקא ציפוי? ולאיזה סוגי אמבטיות זה מתאים?
אבל לפני שנתחיל חשוב שתכירו את התהליך. ציפוי אמבטיות הוא תהליך קצר שבו מסירים את ציפוי האמבטיה הישן ובמקומו מרססים ציפוי אמייל חדש ועמיד.
כל התהליך אורך בערך שלוש שעות, הוא נעשה מעל לגוף האמבטיה ולכן לא דורש שבירת מרצפות, ולא מייצר לכלוך.
24 שעות אחרי סיום העבודה (שבהן הציפוי החדש ייצמד לגוף האמבטיה בצורה מיטבית) תחכה לכם אמבטיה הנראית כחדשה (נוצצת ומבריקה כמובן) בגוון שאתם בחרתם!

מתי נבצע ציפוי אמבטיה?

התהליך מיועד לאמבטיות שלא סובלות מנזקים גדולים כגון חלודה וסדקים. הוא מהווה פיתרון מהיר לטווח הקצר לאמבטיות שאיבדו את הברק, שיש עליהן כתמים או לכלוכים שלא ניתן להסיר, או שריטות קלות.
ציפוי אמבטיה מתאים במיוחד לאנשים שמבינים שלא תמיד צריך לקנות אמבטיה חדשה ולבצע שיפוץ כללי גדול, שכן, תהליך כזה דורש הוצאה כספית משמעותית, שבירת מרצפות, והשבתה של חדר הרחצה לתקופה מסוימת. ציפוי אמבטיה יתן אפקט של אמבטיה חדשה במחיר זול בהרבה.

מה היתרונות של ציפוי אמבטיה?

בראש ובראשונה המחיר. אפשר להגיד בביטחון מלא שזה תהליך בעלות נוחה לכל כיס. אם החלפת אמבטיה יכולה להיגרר לכמה אלפים טובים (קניית אמבטיה חדשה, פירוק של הישנה, אינסטלטור וחשמלאי, הובלה, התקנה וכו'), ציפוי יכול להסתכם בסביבות ה-1,000 ש"ח.
האמייל הוא חומר תעשייתי איכותי, מבודד נגד חום ומים, וזמין לכם במגוון צבעים. ככה, עם החידוש, תוכלו לתת לאמבטיה שלכם גם טוויסט עיצובי שיכניס עוד אנרגיה וחיים לחדר.
התהליך אורך בסך הכל 3 שעות, ודורש עוד 24 שעות המתנה לפני שימוש מחודש. כמו כן, הוא לא כולל שבירת מרצפות או אריחים – דבר אשר יכול להעלות את הסכנה לחלחול מים אל מתחת לריצוף האמבט והצטברות מים כלואים אשר יחייבו תהליך של ייבוש תת רצפתי. כל העבודה מתבצעת מעל משטח האמבטיה ובסיומה החדר יישאר נקי בדיוק כמו בהתחלה.

האם אפשר לעשות ציפוי לכל אמבטיה?

ברמת העיקרון, עדיף לצפות רק אמבטיות הדורשות שיפוץ קל. אמבטיה שבורה, חלודה, או סדוקה מומלץ להחליף כדי למנוע בעיות איטום אשר יובילו לנזקי מים.
אבל אל דאגה, גם עבור אמבטיות שסובלות מנזקי חלודה או סדקים קלים ניתן להתאים פיתרון חידוש. במקרים כאלה, מומלץ לבצע הלבשת אמבטיה.
מדובר בתהליך קצרצר (שאורך גם בין שעתיים לשלוש) שכולל לקיחת מידות, ייצור גוף אמבטיה אקרילית אנטי-סליפ חדש, והלבשתו על הגוף הישן.

כל אמבטיה ישנה אפשר לחדש, ההחלטה תלויה אך ורק בכם. רוצים לבדוק את האמבטיה שלכם? פנו לאיש מקצוע, הוא יוכל להעריך את מצבה ולהציע את הפיתרון האולטימטיבי.