רטיבות בקיר נוצרת לרוב כתוצאה מנזילה או חדירה של מים. היא יכולה להיווצר בעקבות דליפה בצנרת הפנימית של הבית או בעקבות איטום רעוע של המבנה, אשר הוביל בתורו לחדירה של מים מבחוץ. ברגע שזיהיתם רטיבות, יש לחתור לאיתור מקור הבעיה ולייבוש הרטיבות בעת האפשרית המוקדמת ביותר. זהו בהחלט עניין שלא סובל דיחוי, וכזה שעשוי לגרום לנזקי מים קשים למבנה ולרכוש.

זיהוי בסיסי של הבעיה

ברוב המקרים לא קשה לזהות רטיבות גם באמצעות העין האנושית וללא שימוש בכלים או במכשירים אלו ואחרים. אמנם לא ניתן לדעת מהו בדיוק מקור הבעיה רק באופן זה, אך זה מספיק על מנת להזמין איש מקצוע שיגיע לפתור את הבעיה בצורה יסודית. רטיבות מופיעה על הקיר בצורת כתמי מים, אך גם כתמי עובש שחורים וריח מעופש מבשרים לרוב על בעיה דומה, וכל אחד מהם צריך להוות עבורכם נורת אזהרה.

איתור נזילות ותיקון הבעיה

בעוד בעבר עשו שימוש בכלי עבודה לאינסטלציה, כמו למשל קליבות, ראצ'ט וחותך צינורות, ולא בחלו גם ביצירת נזקים על מנת לפתור את הסוגיה – כיום נעשה שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם המאפשר איתור נזילות ללא הרס. על מנת לאתר את הבעיה כדאי להשתמש במצלמה טרמית, שיתרונה טמון בכך שאין צורך לשבור ולפגום בדבר על מנת לאתר באמצעותה את הבעיה. ישנם אמצעי איתור נזילות נוספים שאינם כרוכים בהרס כמו למשל איתור נזילות באמצעות גז, ובאמצעות בלון.
בכל הקשור לפתרונות ייבוש תת רצפתי, חברת מדיטסט עושה שימוש במשאבת וואקום שמייבשת באופן מהיר ויעיל וללא יצירת נזק כלל, וכמו כן גם בחומרים ירוקים על מנת להסיר עובש שהצטבר.

אין זמן לבזבז

רטיבות במבנים הינה עניין שבשגרה, ובמיוחד בזמן החורף. פעמים רבות הדיירים מזניחים את המצב במקום לחתור להשגת פתרון מהיר. זוהי טעות נפוצה שעלולה לעלות בעוגמת נפש ובנזקים קשים, שיעלו כמובן כסף רב. כאשר מדובר באובדן או בנזק של חפצים בעלי ערך רגשי, המצב אף קשה יותר, מכיוון שהסוגיה היא לפתע לא כלכלית גרידא. בגלל שמים נוטים להתפשט בזריזות, יש לפנות לאנשי מקצוע מיד ברגע הראשון שמזהים רטיבות, וכך להימנע ככל האפשר מהיווצרות בעיות שכאלו.

נזקים אפשריים

עיכוב בקריאה לאיש מקצוע בעקבות חוסר הבנה של חומרת הסיטואציה, עשוי להוביל ליצירת עובש שיזיק גם לרכוש ולציוד וגם לבריאות שלנו. הוא עשוי בנוסף גם להוביל לפגיעה בתשתיות הבית והמבנה, לרבות בקירות ובמשקופים, וזאת בשל חלחול המים והתפשטותם. נזקים אפשריים נוספים כוללים יצירת קורוזיה, התפתחות של מפגעים תברואתיים שונים, בעיות של ריח מעופש ועוד. ככל שתקראו לאיש מקצוע מוקדם יותר, כך תוכלו להגן על עצמכם, על הבית ועל כלל הריהוט והרכוש שלכם בצורה טובה יותר.

חברת מדיטסט מתמחה בין היתר באיתור נזילות במבנים שונים ובמתן פתרונות ייבוש מתקדמים, לרבות ייבוש תת רצפתי. אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת שנגיע לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי, כך שתמנעו מיצירת נזקים נוספים.