נזילה בתקרה או בגג היא בעיה רצינית העלולה להוביל לנזק למבנה ולתכולתו, היווצרות עובש וסכנות תברואתיות אחרות. חלק מהנזילות סמויות מהעין, ולכן חשוב לבצע איתור נזילות יסודי בכל חשד לנזילה.

במידה ויש כתמי מים על התקרה שלכם, או בסמוך לה, ייתכן שמקור הנזילה הוא מפיצוץ צינור אצל השכן מלמעלה. אם אתם גרים בקומה העליונה מקור הנזילה יכול לנבוע מבעיית איטום של הגג.

יחד עם זאת המקום שבו מופיעה הרטיבות לא תמיד מעיד על מיקום הנזילה, או כשל האיטום, שכן המים עשויים להתפשט בתקרה ולחלחל אל תוך המבנה במקום שבו הכי קל לעשות זאת. לכן מומלץ לבצע איתור נזילות על ידי איש מקצוע מיומן, אשר ידע לאתר במדויק את מקור הנזילה. לאחר האיתור חשוב לבצע תיקון יסודי, תוך היעזרות באנשי מקצוע מתאימים – שרברב, או חברה לאיטום מבנים. במידת הצורך, יש לבצע גם טיפול נגד עובש ונזקי רטיבות משניים.

מהי מצלמת תרמית לאיתור נזילות מים וכיצד פועלת?

מצלמות תרמיות משמשות בעיקר לאיתור נזילות מים, אך יש להן גם שימושים תעשייתיים רבים, כמו גם שימושים צבאיים ואף רפואיים.
מצלמות תרמיות רגישות להבדלי טמפרטורות, ומספקות לנו מעין "מפה תרמית" המציגה את האיזורים הקרים והחמים באזור הנמדד. באופן זה מאפשרת לנו המצלמה התרמית לאתר את האיזורים הרטובים מתחת לקיר או לריצוף ללא הרס – ללא צורך בשבירת מרצפות או קידוח בקיר.
כיום איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית הינה השיטה הפופולרית, היעילה והמהירה ביותר לאיתור נזילות.

ולסיום – טיפים לאיטום מבנים עקב נזילות מים

על מנת לאטום מבנים בצורה אפקטיבית, חשוב לוודא שהחומרים בהם משתמשים תואמים זה לזה. במילים אחרות, חומר איטום מסוג X בהחלט עשוי לדחות חומר איטום מסוג Y. ולכן חשובה ההתאמה בין חומרי האיטום, או לחילופין, ההסרה של כל חומר איטום ישן לפני התקנת חדש.
בכל הנוגע לאיטום מבנים, טווח המחירים רחב מאוד. לפיכך מומלץ להשוות מחירים לפני ההזמנה דרך הפורטלים האינטרנטיים השונים. חשוב לקרוא את המלצות הלקוחות האחרים, וגם לבדוק מה השוני בתמורה בין ההצעות השונות.
ולבסוף – הקפידו לאטום מבנים לפני שמגיע החורף. בחורף, לא רק שעבודת האיטום יקרה יותר, היא לפעמים גם בלתי אפשרית כתוצאה מגשמים עזים ורוחות.