בזמנים שגרתיים, אנו משתדלים לפתור ללא שהות בעיות תשתית המתגלות בבית. נזילות, סתימות, או פגם באיטום מטופלים באופן מידי, ואנו לא מהססים להזמין לביתנו איש מקצוע מיומן לטיפול בנושא. אך מטבע דברים, כאשר מחלת הקורונה מאיימת על בריאות הציבור, אנו משתדלים לצמצם מגע עם החוץ ועל כן מתלבטים באשר לנחיצותם של טיפולים שונים. אך האם באמת אפשר לדחות את הטיפול בצנרת לזמן שאחרי הקורונה? המדריך הקצר הבא עושה קצת סדר בנושא מורכב זה.

טיפול בצנרת הבית – עכשיו או לחכות?

זוהי אחת השאלות המורכבות ביותר בתקופת הקורונה; האם איתור נזילות צריך להתבצע ללא דיחוי, או שאפשר בכל זאת לטפל בבעיות כאשר המצב ישתפר? ההמלצה היא כמובן לטפל בכל תקלת תשתית בהקדם האפשרי. לגישה זו יש שני צידוקים מרכזיים:

  • שהות ממושכת בבית: דווקא הסגר המחייב אותנו לשהות בבית מחייב פתרון מהיר ומלא של בעיות תשתית. מגורים בבית שבו יש נזילה או סתימה עלול להיות בלתי אפשרי, בייחוד כאשר בבית גרים גם ילדים הדורשים טיפול.
  • פגיעה בתשתית: כמו בשגרה, כך גם בתקופה זו – הזנחה של הטיפול בנזילת צנרת תוביל להחמרה של המצב ולנזק מצטבר. כך בעיה קטנה שהיה ניתן לפתור בקלות יחסית עלולה (ללא טיפול) להתדרדר לבעיה חמורה שהטיפול בה יהיה יקר מאוד.

על כן, במקרים הבאים, מומלץ לפנות לאיש מקצוע בהקדם:

  • נזילה: הנזילה בבית יכולה להיות גלויה לעין או סמויה. אם מד המים "רץ" ללא סיבה, אם קיימים בבית כתמי רטיבות בקיר או עובש, ייתכן כי בבית ישנה נזילה סמויה ויש לטפל בה בהקדם כדי למנוע נזקים נוספים וחשבונות מים מנופחים.
  • סתימה: סתימה בצנרת עלולה להוביל לריחות לא נעימים ולהצפה, ולהקשות את החיים בבית בתקופה מאתגרת גם ככה. במקרים אלו מומלץ לפנות לסיוע מקצוע במהירות האפשרית.

למה חשוב לשים בעת בחירת אנשי המקצוע לטיפול בצנרת?

בעת הטיפול בצנרת בשגרה, חשוב לבחור באנשי מקצוע מהימנים ומיומנים, קל וחומר בתקופת מגפת הקורונה. בעת בחירת אנשי המקצוע יש לשים לב לדברים הבאים:

  • זמינות ומהירות תגובה: במקרים רבים, טיפול בצנרת הוא עניין דחוף, ואת התיקונים יש לבצע ללא שהות. לכן, כאשר אתם פונים לאנשי המקצוע בדקו מהי מידת הזמינות שלהם לטיפול בבעיה. בעת השיחה הראשונית ספקו לנציג את כל המידע הרלוונטי, ונסו להיות מפורטים ככל האפשר. המטרה היא שאנשי המקצוע יגיעו לבית כאשר בידיהם כל הציוד הדרוש להם.
  • מקצועיות: חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית, שיש לה את הניסיון ואת הכלים הדרושים כדי להתמודד עם מצבים מורכבים. אם מדובר לדוגמה בנזילה סמויה, הרי יש צורך בציוד מתאים, כגון מצלמה תרמית ואמצעי צילום קווי ביוב לשם ביצוע איתור נזילות מים יעיל ומהיר.
  • מיגון העובדים: כאמור, בעיות תשתית יש לפתור גם בתקופה זו. לכן, אנשי המקצוע מבקרים בבתים שונים ובאים במגע עם אנשים אחרים. במצב זה, על מנת למנוע הדבקה אנשי המקצוע נדרשים לעבוד עם אמצעי מגן כגון כפפות ומסכות פנים וכן לוודא טרם הגעתם כי אין אף אדם חולה במבנה.
    בסיום הבדיקה הבודקים נדרשים להשליך לפח את הכפפות והמסכות כדי למנוע העברה של הנגיף מבית לבית.

 

אנו, במדיטסט, מוגדרים כמפעל חיוני וממשיכים לספק את שירותינו כסדרם גם בתקופה מאתגרת זו, תוך הקפדה על מיגון מיטבי של עובדינו.

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

     

    איתור נזילות בימי קורונה