כשאנחנו חושבים על תקלות מצערות העלולות להסב נזקים לבתים, האסוציאציות הראשונות שעולות לראשנו הן מקרי קיצון כגון שריפה, קצר חשמלי או אסונות טבע כגון רעידות אדמה.

אך בעוד שכל התופעות הללו הן מצערות ומסוכנות, אחת הסכנות הגדולות ביותר לדירה שלנו היא נזילה סמויה – דווקא בגלל שמדובר בבעיה טריוויאלית אשר פוקדת מבנים רבים, ובניגוד למקרי הקיצון קשה להבחין בה בזמן אמת.

כיצד בכל זאת ניתן לזהות שישנה נזילה סמויה בבית?

ישנן אינדיקציות שונות היכולות לרמז על קיומה של נזילה סמויה בבית כגון: חשבון מים חריג, כתמי רטיבות ועובש, טיח וצבע מתקלפים בקירות המבנה (שימו לב במיוחד להתקלפויות בחלק התחתון של הקיר, היכולות להעיד על רטיבות מתחת לריצוף) ועוד.

במידה ואתם חושדים כי קיימת נזילה סמויה בבית, חשוב להזמין צוות מקצועי שיבצע במקום איתור נזילות. כיום ישנן שיטות מתקדמות לאיתור נזילות שאינן פולשניות, כשאחת השיטות היעילות והנפוצות בתחום היא איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית.

כיצד פועלת מצלמה תרמית

כדי להבין כיצד ניתן לאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית, צריך להבין קודם כל מהי הטכנולוגיה העומדת מאחוריה.

המצלמה התרמית פותחה במקור עבור הצבא האמריקאי על מנת לשמש כאמצעי לראיית לילה, אך כיום נערכים בה מגוון שימושים, החל מפיתוחים רפואיים ועד לניטור טמפרטורה בהליכי הייצור של תעשיות רבות, כאשר אחד השימושים הרווחים בה הינו לצורך איתור נזילות ללא הרס.

המצלמה התרמית מבוססת על טכנולוגיה לזיהוי קרינה אינפרה-אדומה – קרינה אשר מופצת מאובייקטים שונים בהתאם לטמפרטורה שלהם, כאשר ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר כך גם רמת הקרינה הנפוצה מהם גבוהה יותר.

בהתאם לכך, מצלמה תרמית היא בעצם מכשיר הקולט את הקרינה האינפרה-אדומה ומייצר הדמיה של החום הנפלט מהעצמים שאותם הוא מודד. במקום תמונה "רגילה", המצלמה התרמית מחלקת את העצמים במרחב לצבעים שונים בהתאם לטמפרטורה שלהם, כאשר עצמים קרים נצבעים בצבעים קרים וכהים בעוד שעצמים חמים נצבעים בצבעים חמים ובהירים.

במילים פשוטות המצלמה התרמית מתרגמת טמפרטורה לתמונה בצבעים.

האפשרויות הטכנולוגיות הטמונות בשימוש במצלמה תרמית הופכות אותה לאידיאלית עבור איתור נזילות: באמצעותה ניתן לסרוק את הצנרת ולאתר את מקור הנזילה באופן מיידי גם אם הוא חבוי עמוק בתוך הקיר, מתחת לרצפה, או מעל לתקרה, וכל זאת מבלי לקדוח בקירות או להוציא מרצפות.

 

איך מתבצע איתור נזילות על ידי מצלמה תרמית

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

    איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית על ידי מדיטסט הרוש

    הליך איתור הנזילות על ידי חברת מדיטסט הרוש מבוצע על ידי צוות מאתרי נזילות מנוסים, בליווי מהנדס במידת הצורך.

    השלב הראשון של התהליך כולל סקירה פיזית של מבנה הבית על מנת לנסות להבחין האם ישנו ליקוי באיטום, או חיבורים רופפים. לאחר מכן, מתבצעת בדיקה באמצעות שעון לחץ בכדי לברר מהם הפרשי הלחץ בצנרת ועל ידי כך לקבל אינדיקציה נוספת לגבי קיום הנזילה והיקפה.

    לאחר השלבים הללו, נערך שימוש במצלמה תרמית על מנת לאתר הפרשי טמפרטורה והצטברות של רטיבות באיזורים שונים של המבנה – למשל רטיבות בקיר ומתחת לריצוף.

    על ידי זיהוי הפרשי הטמפרטורה, ניתן לפענח ולהבין היכן מתרחשת הנזילה בצנרת – אזורים רטובים הינם קרים יותר, ולכן יופיעו במיפוי המצלמה בצבעים קרים וכהים יותר מסביבתם. לעומת זאת נזילה מצנרת המים החמים יכולה להופיע כחיווי של התפשטות איזור חם במבנה.

     

    שיטות נוספות לאיתור נזילות

    שימוש במצלמה תרמית היא לא השיטה היחידה לאיתור נזילות. ישנן שיטות מתקדמות אחרות שניתן לנקוט בהן על מנת לאתר נזילה בצנרת הבית.

    למשל, ניתן להשתמש במצלמת סיב אופטי אשר אותה ניתן להחדיר לצנרת בכדי לקבל צילום פנים צנרת וכך לזהות במדויק את הגורמים לנזילה ומיקומם. שיטה זו אפקטיבית במיוחד לצילום קווי ביוב.

    שיטה אחרת – איתור נזילות באמצעות גז, מעט מורכבת יותר, כרוכה בריקון הצנרת ממים על מנת למלא אותה בתערובת גזים מיוחדת שאינה רעילה.
    לאחר שהצנרת מתמלאת בגז, משתמשים בחיישן מיוחד בכדי לזהות היכן מתרחשת דליפת גז, ובאופן זה לאתר את מקום הנזילה.

    שתי השיטות הללו הן שיטות אפקטיביות אשר נערך בהן שימוש, אך היות ומדובר בשיטות תובעניות או פולשניות יותר, ברירת המחדל במרבית המקרים בהם תנאי השטח מאפשרים זאת, תהיה שימוש במצלמה תרמית.

     

    אסור לשבת בחיבוק ידיים!

    במידה ואתם סבורים כי קיימת נזילה סמויה בבית, חשוב מאוד שלא להתמהמה ולהזמין בהקדם האפשרי אנשי מקצוע.
    נזילה מתמשכת עלולה לגרום לנזקי רטיבות ארוכי טווח בבית, בין אם מדובר בפגיעה בקירות ובמשקופים, רצפה מעוותת, התפתחות עובש ואף במקרים חמורים הצטברות של לחות העלולה להשפיע על תשתית החשמל ואף על יסודות המבנה.

     

    למדיטסט הרוש נסיון רב שנים באיתור נזילות באמצעים מתקדמים ובמיטב הטכנולוגיות.

      אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >