בריכה מוסיפה רבות להנאה של כולנו, בייחוד בימי הקיץ החמים. כמובן שלהחזיק בריכה מצריך תחזוקה שוטפת, אך גם תשומת לב לבעיות כמו נזילה מהבריכה, העלולות להופיע לעתים באופן שאינו גלוי לעין. איתור נזילה בבריכה מוקדם יכול לחסוך הרבה כסף ולמנוע נזקים נוספים.

איך תדעו שיש נזילה בבריכה? ישנם כמה סימנים המעידים על כך.

סימנים לנזילה מהבריכה

אחד הסימנים הברורים לנזילה מהבריכה הוא איבוד מים מהבריכה בכמות כזו שניתן להבחין בה – כלומר, ירידה משמעותית של מספר סנטימטרים במפלס המים.
בנוסף, תוכלו לראות אם חשבון המים גבוה בפתאומיות בסכום לא שגרתי בזמן קצר יחסית, דבר העלול להעיד על נזילה.

במקרים של נזילת מים בברייכה שאר המערכות בבריכה עובדות קשה יותר – משאבה, פילטר, צנרת. כל אלה פועלים על חשמל ואם יש נזילה, המערכות הללו עובדות יותר זמן וצורכות יותר חשמל, כך שבמקרים רבים תוכלו לראות גם קפיצה מסויימת בחשבון החשמל.

חוץ מירידה במפלס המים ושינוי בחשבונות החודשיים, ישנם סימנים נוספים המעידים על נזילה בבריכה:

  • סדקים: נזילה מתמשכת עלולה לגרום להופעת סדקים בבריכה, או מסביב לה. בדרך כלל אלה סדקים המתחילים כקטנים וכמעט בלתי נראים, אולם עם הזמן הם מתרחבים וגדלים.
  • שפת הבריכה לא יציבה: נזילה יכולה לגרום לשפת הבריכה, או הדק שמסביב, לשקוע או להתרומם. לעיתים יש מצבים בהם גם קירות הבריכה מתחילים לנטות פנימה כתוצאה מלחץ המים מסביב.
  • נקודות ספוגות במים: מדובר על נקודות, או אזורים, מסביב לבריכה הספוגים מים ויכולים להעיד על נזילה. זה יכול להיות השטח מסביב, או הדשא, שספוגים במים כל הזמן ולא מתייבשים.
  • נזילה בציוד נלווה: צינורות לבריכה, משאבות ושאר האביזרים הנדרשים לתחזוקת הבריכה לעיתים לא מחוברים היטב, או שיש להם בלאי. ישנה אפשרות שהנזילה מתחילה שם עוד לפני שהמים מגיעים לתוך הבריכה.

טיפול בנזילה בבריכה צריך להיות מתוכנן היטב כדי שהתקלה לא תחזור שוב. לכן מדיטסט מעסיקה צוות הנדסאים ואנשי מקצוע מיומנים הפועלים באופן יסודי ובמיטב הציוד, כך שתוכלו להמשיך ולהנות מבריכה שלכם למשך שנים רבות.

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

     

    מי יכול לבצע איתור נזילה בבריכה?

    מעבר לסימנים חיצוניים הברורים לעין, אפשר לבצע בדיקות עצמיות לגילוי נזילה בבריכה. לשם כך יש לקחת דלי ולמקום אותו על מדרגת הבריכה, כך שחלקו יבלוט החוצה ממפלס המים. לאחר מכן יש למלא את המים בדלי לגובה של מפלס המים בבריכה, לסמן את המיקום עם טוש לא מחיק, לסגור את המשאבות ולחכות 24 שעות. אם לאחר פרק זמן זה רמת המים בריכה ירדה אל מתחת לרמת המים בדלי, הרי שזאת אינדיקציה לקיום נזילה בבריכה.

    יחד עם זאת בדיקות ביתיות מהסוג הזה אינן מדוייקות מספיק ויכולות לתת אינדיקציה רק לגבי קיום הנזילה, אך לא לגבי מיקומה. בנוסף הבדיקות הביתיות לא מסוגלות לצבע איתור נזילות מהצנרת או מהציוד עצמו.

    כנראה שלא תרצו להמר אם פספסתם איתור של נזילה, כי ככל שהבעיה מתמשכת, כך הנזקים מתפשטים וההוצאות גדלות בהתאם. זאת הסיבה שיש צורך בצוות מקצועי לאיתור נזילות מהצנרת, אשר יוכל לבדוק את כל המערכת באופן יסודי – החל מהתשתיות המקיפות של הבריכה, הצנרת המובילה לבריכה, צנרת הסירקולציה, או צנרת הניקוז של הבריכה, דרך בעיות איטום במבנה הבריכה עצמה ועד לציוד והאביזרים המותקנים בה.

    איתור נזילה בבריכה יכול להיעשות במגוון שיטות כמו: איתור נזילות בגז, או על ידי בדיקת לחצים לצנרת הבריכה. כל מקרה נבדק לגופו ובהתאם לסוג הבעיה.

    חברת מדיטסט עורכת בדיקות לאיתור נזילות בבריכות ויודעת לאתר את המיקום והגורם המדוייק של הנזילה. טיפול בנזילה בבריכה צריך להיות מתוכנן היטב כדי שהתקלה לא תחזור שוב, לכן מדיטסט מעסיקה צוות הנדסאים ואנשי מקצוע מיומנים הפועלים באופן יסודי ובמיטב הציוד, כך שתוכלו להמשיך ולהנות מבריכה שלכם למשך שנים רבות.

      אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

       

      איתור נזילות בבריכה

      למרות כל ענייני התחזוקה, עדיין אין כמו בריכה צוננת בקיץ!