נזילה סמויה, כאשר אינה מטופלת בזמן, עלולה לגרום לנזקים רבים לטווח הארוך – החל ממפגעים אסתטיים ותברואתיים, כגון כתמי עובש וקורוזיה ועד לפגיעה בתשתית ובתכולת הבית ואף בבריאות השוהים בו.
לפיכך, ברגע שעולים סימנים לנזילה, חשוב לטפל בה בהקדם האפשרי, לפני הצטברות והחמרת הנזקים.
יחד עם זאת, נזילה סמויה – כשמה כן היא: סמויה. אז איך בכל זאת ניתן לקבל אינדיקציות לגבי נזילה סמויה בבית, ואלו שיטות קיימות על מנת לאתר אותה?

סימנים מקדימים בבית היכולים להעיד על נזילה סמויה

ישנן אינדיקציות שונות היכולות להצביע על קיומה של נזילה בבית. חשוב לשים לב האם מתקיימת אחת או יותר מהתופעות הבאות:

  • חשבון מים מנופח מהרגיל.
  • לחץ מים חלש.
  • קצרים חשמל מרובים, שעלולים להתרחש בגלל נזילה הזולגת אל קווי החשמל.
  • כתמי עובש ו\או ריחות מעופשים.
  • כתמי רטיבות על הקירות, התקרות, או הרצפות.
  • התעוותות ריהוט עץ, פרקטים, או משקופים.
  • ועוד.

במידה והבחנתם באחד או יותר מסימנים אלו, ייתכן כי קיימת נזילה סמויה בבית. במקרה כזה, חשוב להזמין שירות מקצועי של איתור נזילות על מנת שיאתר את מיקום הנזילה.

 

    אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >

     

    איתור נזילות – הליך מתקדם ולא פולשני

    אם בעבר, איתור הנזילה היה פולשני וגרם לנזק רב למבנה, כיום אין צורך להשתמש באמצעים פיזיים על מנת לבחון את הצנרת, וניתן להשתמש בשיטות מתקדמות בעזרת אמצעים טכנולוגיים המקלים על התהליך.
    לפני שמתחילים בהליך איתור הנזילות, הצוות מבצע סקירה ראשונית של המבנה על מנת לברר האם ישנם סימנים ניכרים לעין לנזילה (דוגמת איטום לקוי או חיבורים רופפים בצנרת).
    בדיקת הפרשי לחץ בצנרת (באמצעות חיבור מערכת המים לשעון לחץ) תוכל לתת גם היא אינדיקציה ראשונית לגבי קיום הנזילה. לאחר השלבים האלו, הצוות המקצועי בוחר את השיטה האופטימלית לאיתור הנזילה ומבצע אותה.

    השיטות השונות לאיתור נזילות

    בין השיטות המוכרות ביותר לאיתור נזילות ניתן למנות:

    • איתור נזילות עם מצלמה תרמית: כנראה השיטה הנפוצה ביותר לאיתור נזילות. השימוש במצלמה תרמית מאפשר לבצע סריקה מלאה של מבנה הבית באופן שאינו פיזי או פולשני ומבלי לגרום לנזקים.
      בשיטה זו, משתמשים במצלמה תרמית על מנת לסרוק את המבנה ולקבל מיפוי תרמי של המבנה: לאחר שמתבצעת הסריקה, אנו מקבלים בעצם "תמונה" תרמית שבה ניתן לראות את הבדלי הטמפרטורות בין חלקים שונים בתשתית המבנה. הודות להבדלי הטמפרטורות, ניתן לאבחן היכן מתרחשת הנזילה.
    • איתור נזילות באמצעות גז: בשיטה זו, מרוקנים את הצנרת ממים וממלאים אותה בגז חנקן. לאחר שמערכת המים מתמלאת בגז, משתמשים בחיישן גז, איתו עוברים לאורך קווי הצנרת בכדי לאתר דליפות גז. באופן טבעי, היכן שמתרחשת דליפת גז הוא המיקום שבו קיימת נזילה. החיסרון העיקרי בשיטה זו הוא חוסר התאמה לאיתור נזילות במבנים בהם הצנרת נמצאת מתחת לבטון – לכן, במקרים אלו משתמשים לרוב בשיטות אחרות לאיתור נזילות.
    • איתור נזילה עם מצלמת סיב אופטי: בשיטה זו, מכניסים לתשתית הצנרת מצלמת סיב אופטי זעירה, ובאמצעותה מקבלים תמונה מדוייקת של הצנרת, וכך ניתן לזהות גם את מקור הנזילה, וגם לקבל תמונה ריאלית לגורמים לה.

    הזמן הוא גורם המפתח!

    כאמור, חשוב להדגיש כי בכל הנוגע לנזילות סמויות – מומלץ לטפל בהן מוקדם ככל האפשר. לכן, חשוב לפקוח עיניים ולהיות ערים לסימני רטיבות. במידה ואתם חושדים כי מתרחשת נזילה סמויה בבית, יש להזמין בהקדם האפשרי צוות מקצועי אשר יבצע איתור נזילות ויטפל בבעיה.

     

    למדיטסט הרוש נסיון רב שנים באיתור נזילות, במיטב הידע והטכנולוגיות.

      אנחנו כאן בשבילך! בטלפון 09-7605802 או באמצעות טופס הפניה המהיר שלנו >